torsdag 10 december 2009

Jag tar en tredje kopp Gevalia

och planerar inte något för den här dagen av den enkla anledningen att jag är ledig.
I alla fall efter 10.00.

Det kan hända att det är idag som det ska köpas lite hyacinter som kommer att dofta gott om en vecka; det kan också hända att jag måste kolla upp tomteförrådet. Inte för att det har hänt särskilt mycket sedan förra året, utan mest för att insupa lite stämning.

Förra året insöp jag den i en kyrka i Gamla stan, där en megakör och solister sjöng diverse julsånger, och där jag tog i i allsången Hosianna så att bänkgrannen satte pepparkakssmulorna i halsen.
Ge mig en kyrka och jag ger hals.

I år har jag inga julkonserter inplanerade, och när jag skriver om det nu tror jag baske mig att jag nog ändå måste se till att skaffa biljetter till någon så att jag får mig lite Gläns över sjö och strand och Stilla natt till livs.

Medan ni funderar på att vilka tips på konserter ni ska ge mig dricker jag klart mitt kaffe.
En sak i taget är min egen julsång.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan varmt rekommendera Stockholms Studentsångares julkonsert i Högalidskyrkan den 15/12 kl 19.30.

Brukar vara en riktig höjdare.

De ger också en konsert till den 14/12 i Gustav Vasa kyrka kl 19.00 men jag trot att den konserten främst är för studenter.

Mer info på hemsidan studentsangarna.se

Ha en fin dag!
/F

Åsa Hellberg sa...

Tusen, tusen tack!!!

Kram Åsa

Robert W sa...

Åsa, det där lät bra, bortsett från att det var Gevalia i din kopp ;)

Åsa Hellberg sa...

Haha, det kommr inte en lila droppe i min kaffekopp!