tisdag 29 december 2009

Ska vi ta lite mer Com Hem tycker ni?

Idag fick jag via samtal bekräftelse på min uppsägning av bredbandet och TRE månaders uppsägningstid.
Jag passade på att säga upp mitt Canal+ abonnemang som jag ändå aldrig använder mig av, och glad och nöjd (förutom med de tre månaderna) klev jag in i duschen med enbart digital-TV Large abonnemanget kvar i mitt och Comhems gemensamma liv.

Väl ute och tillbaka i min soffa upptäcker jag att min digitalbox (3000 kr) har lagt av, poff, efter drygt två år.
Nya samtal till Comhem som beklagar att garantin har gått ut och att mitt enda alternativ är att köpa en ny box... har jag tur kan jag få den innan nyår.

Det som de tappar i ena änden tar de in i den andra.
Låt vara att det är en slump, men håll med om att den är jäkligt bra.
För Comhem.

4 kommentarer:

Maj Korner sa...

Ibland kan man verkligen undra. Bergis skickar de ett "shutdown"-kommando så grejorna lägger av. Jag vet att det inte kan vara så, men ibland undrar man...

Dessvärre har vi Comhem indraget där jag bor men jag använder bara deras analoga tv-utbud som ingår i hyran. Aldrig i livet att jag skulle använda dem för bredband eller telefoni.

Åsa Hellberg sa...

Digital-TV´n har funkat bra, men bredbandet har varit katastrof.
Det är två månader sedan garantin gick ut...

De analoga kanalerna hos mig har tyvärr en rätt dålig bild.

Kram Åsa

Lasse sa...

Se bara till att du inte handlar boxen av comhem, du kan lika gärna handla en box hos en vanlig handlare. På det sättet stödjer du ju dem lite mindre :)
Finns fler att välja på, http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=humax

Lasse

Åsa Hellberg sa...

Lasse; det var så jag gjorde med förra boxen, inte sjutton hjälpte det...:)

Tack och kram
Åsa