onsdag 2 december 2009

Ledig

mitt i veckan; i alla fall när jag är klar med allt pyssel inför lördagens föreläsning.

Jag började med att sova klart vilket ju är en fantastiskt bra förutsättning för en lyckad dag, i alla fall för mig som är så beroende av mina sömntimmar.
Eftersom det är minusgrader i Stockholm i dag räknar jag med att det är köer och krockar på E4:an, och med den vetskapen/erfarenheten tar jag det lugnt i soffan när alla stressar på vägarna. Jag har ingen brådska, ingen tid att passa, och tar ut min lilla bil när det är bärgat, städat och saltat.

Jag ska åka sydvästerut till Kungens kurva.
Där finns tydligen prylarna jag behöver för att kunna rita och förklara.

I love Google som för övrigt ger över 7000 träffar på "casanovas kvinna".
Jag googlar det mesta, flera gånger per dag, men minns väl när man använde uppslagsböcker och telefonkatalogen.
Minns ni?

2 kommentarer:

Maj Korner sa...

Jag minns särskilt de sidorna i telefonkatalogen som hette "Om kriget kommer"

Åsa Hellberg sa...

Haha, det gör faktiskt inte jag:)
Är de bortplockade idag måntro?