fredag 11 december 2009

Farsta, 091211

Människor lämnade lägenheten i morse utan att jag märkte ett dugg, jag vaknade först när katten kräktes.
Då hade jag förvisso sovit klart och kunde ta tag i det där utan att gnälla över att jag var trött.

Min fredag bjuder på en blandad kompott av coaching och party, och att just partajandet ger mig en viss klädpanik behöver jag väl inte säga.
Nu för tiden har jag väldigt lite festkläder att tillgå, inga alls om vi ska vara ärliga. Förr var det tvärtom; hela garderoben glittrade och en vanlig tröja fanns inte ens längst in.

Nu råkar det ju vara så att det glittriga är populärt igen. Det är bara det att det som satt på mig då satt där med två par axelvaddar under, och det mina vänner kommer jag aldrig, jag understryker aldrig, ha på mig igen. Punkt.

Så vad göra inför kvällen när jag har inköpsförbud?
Jag vet faktiskt inte, det ska bli spännande att se hur jag löser det.
Nu är det dagtid, och då har jag inga problem.
Jeans och T-shirt kan man komma långt med.

Inga kommentarer: