torsdag 3 december 2009

När man får besök

på bloggen från ett ställe som heter Campolongo Maggiore Veneto så inser jag hur torftigt och ospännande Farsta måste te sig i andras öron.

Det sägs att Farsta ska betyda "boställe vid farled" och om man med det syftar på Nynäsvägen så har man ju helt rätt. Några gondoler kan vi inte skryta med även om en och annan före detta roddbåt syns under vattenytan i den lilla sjö Magelungen.

I mina öron låter Farsta hemma och jag skulle för allt i världen inte vilja bo i Campolongo Maggiore, men oj vad jag skulle vilja åka dit på besök och bli lite sjungen för i en av de där gondolerna. Nu kan det vara så att det bara är på film som båtchaffisarna sjunger, men jag har ingen verklighetsförankrad anknytning till den staden, inte till någon annan italiensk stad heller för den delen.

Jag bor, jobbar och handlar i Farsta.
Mer spännande än så blir jag nog inte.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Coach, det är dags för "Nacka-kontoret" att öppna filial i Florida. Fru Tiger Woods behöver en Coach Åsa just nu är jag helt säker på.

Åsa Hellberg sa...

Och hur har du kunnat missa att det är ett "Farsta-kontor" jag har:)
Men om jag ska vara allvarlig så hoppas jag, om det tidningarna skriver är sant, att både hon och hennes man får den hjälp de behöver.

Mia S sa...

..Och då bor jag ju bara lite runt hörnet :-)
.. när jag var liten tyckte jag att Farsta köpcentrum var enormt, NK (jo det fanns ett NK där !!) var jättjättestort, tänk vilka stora upplevelser man hade som liten.. som krymper och krymper ju äldre man blir..
Kram ♥

Mia S sa...

..Och då bor jag ju bara lite runt hörnet :-)
.. när jag var liten tyckte jag att Farsta köpcentrum var enormt, NK (jo det fanns ett NK där !!) var jättjättestort, tänk vilka stora upplevelser man hade som liten.. som krymper och krymper ju äldre man blir..
Kram ♥

Åsa Hellberg sa...

Marie, det ÄR enormt:)

Kram

Anonym sa...

För mig låter Farsta spännande - jag har aldrig varit där :)
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna, glöm inte att ta med mitt nummer om du inte hittar från tunnelbanan; 070 2149420.