måndag 21 december 2009

Läste på Facebook

om en vän med familj som drog till Karibien i går och jag funderar på om jag är avundsjuk eller inte.
Jo, det är jag för det är klart att jag skulle vilja åka dit, men jag är inte avundsjuk precis just för ögonblicket.
Jag kan ta den där känslan i mars istället, för här och nu vill jag vara i vårt vackra vinterland.

Idag är det vintersolstånd och mörkare än så här blir det inte, i morgon går vi sakta men säkert mot ljusare dagar...och kanske tider?

Vad tror ni om 2010, blir det bra och i så fall varför?

7 kommentarer:

Faith sa...

Visst är det härligt att vi går mot ljusare tider. Och visst är den ljuvliga snön välkommen. Hoppas vi får fortsätta med lite knarr under fötterna ett tag till.
Om 2010 är det svårt att sia. Men önska kan jag göra i alla fall. Förutom fred på jorden och att utrota orättvisor så önskar jag för egen del att få fortsätta att växa in soul and spirit.
Kram igen faith

Mia S sa...

Ja, 2010 kan ju absolut inte bli värre än 2009 (för min del alltså) :-)
Jag kastar in lite vintersolstånd i min framtidstro och tänker att jag går mot ljusare tider..

Och visst vill man var här nu, i detta vinterland, när det äntligen ser ut att få vara en vit jul..

Kram ♥

Åsa Hellberg sa...

Jag har bestämt att mitt 2010 ska bli i världsklass; och för att det ska bli så ska jag värna om varje dag. Klokt va? :)

Kram till er båda,
Åsa

Anonym sa...

Klart det måste bli ett bra år! Jag ska göra allt jag kan för att uppfylla min stora dröm... :)

/Karina

Åsa Hellberg sa...

Jag håller tummarna för dig Karina!

Anonym sa...

NU är det som vackrast här - varför sticka ifrån det? Jag känner mig smålycklig när jag är ute när jag tittar ut och när snön faller. :)
2010 blir bra - jämfört med hur det tre sista åren så kan det inte bli annat. Lång jobbig tid bakom - som gett mig en hel del trots allt som gör att jag kan forma mig/mitt lite som jag önskar (borsett från sådant jag inte har makt över att göra något åt)
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna; 2010 blir som vi har tänkt. Lika bra att tänka på det när vi tänker:)

Kram Åsa