fredag 6 maj 2011

Om Twighlight

kan man väl säga herrejösses vilken destruktiv relation Bella och Edward har.
Hon ger upp allt för honom och han dricker blod, dessutom är han rätt sugen på att dricka hennes.
Nu vet jag inte om hon gör något åt sitt medberoende eller om han kanske återgår till sitt missbruk i nästa film, men att jag måste se den är förstås helt klart.

Det är trots allt en vacker saga och hade jag varit sjutton hade jag troligtvis haft en plansch på väggen.
Idag skulle jag kunna ha den som undervisningsmaterial i mitt arbete.

3 kommentarer:

S sa...

Jag läste alla fyra böcker i den här serien på en vecka direkt efter jag avslöjat min mans sexmissbruk. Älskade böckerna då och de gav mig jättemycket i min sorgprocess. Handlar nog om kärleken, det destruktiva, förlåta sig själv, romantiskt... etc.

Åsa Hellberg sa...

Ja, de verkar innehålla en hel del. Själv har jag inte läst dem.

S sa...

De är ok. Man får ta dem för vad de är, ungdomsböcker. Just där och då fungerade de för mig. Har barn som älskar dem. Kul att hänga med i deras intressen.
Trevlig helg!