lördag 7 maj 2011

Jag ska på begravning på tisdag

och kan omöjligtvis köra in på parkeringsplatsen vid kyrkan med ett fordon som just nu fungerar och ser ut som en sopbil.

Jag kan inte erbjuda någon skjuts och skulle jag mot all förmodan kunna det skulle deras kläder bli frunktansvärt smutsiga av att sätta sig i de allt annat än oklanderliga sätena.
Idag kommer det att ske en uppryckning och den börjar med en tur till skräpstationen.
Därefter kommer jag att slösa en ansenlig mängd pengar på att få bilen tvättad både på in - och utsidan.

Nu är det möjligt att det ändå inte är någon som vill åka med mig just på tisdag.
Det ska bli närmare 25 grader och efter att min AC pajjade för ett par år sedan är det inte störtmysigt att vistas i forden sommartid.
Att laga den kostar ungefär lika mycket som hela bilen, alltså kör jag nedvevat sådär som jag gjorde den sjätte juni 1980 när jag tog körkort.

Coolt va?

4 kommentarer:

Maj Korner sa...

AC har jag ingen, inte heller elektriska fönsterhissar eller centrallås. Det går alldeles utmärkt ändå, det är bara en vanesak.

Pernilla sa...

Vad trist med begravning. :(

Men du vet var du kan få bilen tvättad. In- och utvändigt. :)

livia sa...

Jag tycker det är ganska coolt,
men det kan å andra sidan bero på att jag är ungefär i samma ålder som du ; )

Åsa Hellberg sa...

Maj; för mig också. Det är andra som stånkar:)

Pernilla; jag vet! :)

Livia; idag hängde jag ut med armbågen... för att vara extra tuff.