torsdag 19 maj 2011

Jag har bett några gamla klienter

att skriva ett par rader om mig som coach eftersom jag vill ha med det på hemsidan.
Så här skriver en av dem ( och alldeles särskilt är jag förtjust i "jävla idiot"... eftersom jag vet att det är så flera känner under resans gång.)

”- Jag behöver inte prata med någon, jag har inga problem, och förresten så är det bara trasiga människor som coachar andra, i hopp om att dölja sina egna problem.” Det var sammanfattat min syn på allt vad coacher och terapeuter hette innan jag träffade Åsa (och då är jag ändå beteendevetare själv). Jag var rätt trasig vid den tidpunkten och en dag kom en kollega och tryckte Åsas bok i handen på mig och sa att jag skulle läsa den, vare sig jag ville eller ej. Efter att jag gråtande och snörvlande sträckläst boken tog jag kontakt med Åsa, och det har verkligen varit en fantastisk resa. Ibland har det varit sprudlande glädje, ibland ilska, och ibland ren sorg. De gånger jag har gått därifrån och tänkt ”Jävla idiot, du fattar ju inte ett skit! Hit kommer jag aldrig tillbaka” är de gånger som varit allra mest utvecklande.” Åsa har ett sätt att ta sig innanför de skyddsmurar som ingen annan någonsin klarat av att närma sig. Jag trodde att jag var förlorad, men hon visade mig att jag bara var vilse. Jag kan inte annat än ge henne mina allra bästa rekommendationer.


8 kommentarer:

Pennelina sa...

Härligt!

Kram <3<3<3

Gafflan sa...

Vilken superfin kommentar Åsa!! Å boken, oavsett om man hamnat i ett förhållande med sexmissbruk eller inte, borde läsas av alla. Den ger så mycket mer, den ger insikt! :D
Kram

Åsa Hellberg sa...

Pennelina; visst är det.
Gafflan; tusen tack:)

Anonym sa...

Jag kan bara instämma, även om jag hitills inte tänkt idiot, men det kommer kanske med de nödvändiga underbara sanningar som du (Åsa) ger mig varje gång vi ses... Jag är glad och tacksam över att det fanns någon som jag tillsist (fyra teraputer senare)tyckte var värd att lyssna på och jag hejjar på mig själv som väljer förändring.Vad mycket lättare det är när du hejjar på mig Åsa!

Åsa Hellberg sa...

Tack Anonym, jag hejjar på dig eftersom jag vet att du kan, vill och vågar!!

Spader Madame sa...

Jag ler. Underbar rescension av dig!

JCMAS sa...

Jag har ju fattat att du är bra :) Det var härligt att läsa!

Åsa Hellberg sa...

Spader och JCMAS; ja, bra va?:)