lördag 21 maj 2011

"Remember me"

Filmen hette så.
Twighlightvarulven hade huvudrollen.
Jag fick den med en tidning och när jag ändå var sugen på att ligga ned lite så passade jag på att se den.
Bra film, och jag hade inte alls räknat med slutet. Inte alls.

Just nu ser jag en reklamfilm från Bris.
Barnaga har varit förbjudet i Sverige sedan 1979.
1979.
Fram till dess var en hurring okej.
Jag fick inte stryk, däremot några hårda tag i armen när jag antagligen sa emot eller ve och fasa, var uppkäftig.
Det fanns också ett ris bakom en dörr... eller så fanns det där när mamma var liten.
Jag kan röra ihop våra historier eftersom de är rätt lika; uppfostrade av mormor som vi båda är.

Jag hade klasskamrater som fick stryk.
Det var ju tillåtet.
Fy f-n.

4 kommentarer:

livia sa...

Ja, fy f-n!!
Kram Livia

Anneli Stålberg sa...

Håller helt med, fy f-n!! Jag önskar att det är bättre nu men anar att det inte är det. Fy f-n!

Spader Madame sa...

Men visst blir det bara bättre och bättre? Hoppas jag!

Åsa Hellberg sa...

Det hoppas jag också...