fredag 20 maj 2011

Går på toa,

  • sätter på kaffe
  • tar fram VITT bröd ur frysen
  • plockar fram allt som jag alltid har med mig i min säng och som har gömt sig under natten; två fjärrkontroller, nikotintuggummi, näsdroppar, lypsyl och mobil.
  • sätter på tv´n, 4;an.
  • väcker sonen.
  • fixar mackor.
  • placerar mig framför tv´n.
  • sonen kommer och byter kanal.
  • vi äter under tystnad.
  • han duschar.
  • jag kollar nätnyheter, blogg - och hemsidestatistik.
  • dricker ännu en kopp kaffe.
  • vi pratar för första gången den här dagen.
  • han lämnar soffan igen, jag sitter kvar.
  • han ser till att hela lägenheten doftar herrparfym.
  • jag skriver dagens första blogginlägg och frågar om han är klar i badrummet snart.
  • han svara nej.
  • jag dricker sista koppen.
  • han är klar.
  • jag duschar.
  • är fix och färdig tio minuter senare.
  • ställer in kaffekopp i diskmaskinen.
  • bäddar.
  • stänger dörren till sonens rum eftersom han inte bäddar.
  • borstar tänderna.
  • klär på mig.
  • pussar katten.
  • åker till kliniken eftersom det är fredag.

6 kommentarer:

Madlar sa...

ööööö....bloggtorka?

Ninas skrivarlya sa...

Ha en härlig fredag! :)

Åsa Hellberg sa...

Madlar; nej, mycket viktig information!

Nina; tack detsamma.

Unknown sa...

Klar och konkret beskrivning av en morgon.
Jag har numera både katt OCH HUND i min säng på morgnarna. Mysigt.....

Anonym sa...

Tyckte det dröjde länge innan du pussade katten :)

ha en go helg!

Åsa Hellberg sa...

cosifan; se där:)

karina; det var sista pussen innan jag åkte:)