tisdag 24 maj 2011

Hemnet är en av mina favoritsidor.

Jösses, vad fina hus och lägenheter det finns.
Jag vill ha allihop.
Eller nä, de som ligger på nedre plan skräms lite.
De högst upp också.
En trappa är perfekt.
Sen får det inte vara för stort.
Och balkongen får inte ha räcken som katter kan gå på.

I min förra lägenhet smet den då lilla katten in till grannen.
Ibland fick de hiva honom över räcket för att han skulle vara i sitt rätta hem nattetid.
Det blev stora problem när de kattälskande grannarna flyttade eftersom springan mellan våra balkonger fanns kvar och Misse inte alls förstod att de nya grannarna struntade i att han stod utanför deras balkongdörr och skrek klockan sex på morgonen.
När jag försökte täppa till springan hoppade han istället upp på räcket och promenderade över på det sättet.

Till sist glasade jag in balkongen.
Det satte stopp för springet och sura grannar.

Inga kommentarer: