torsdag 19 maj 2011

Sorg.se

som är Sorgbearbetningsinstitutet, har lagt upp Casanovas Kvinna som referens på sin hemsida eftersom jag i boken har ett kapitel som handlar om när jag gick på min certifieringskurs.
Fint va?

Bär du på en sorg som är svår att hantera kan jag varmt, varmt och varmt rekommendera insitutet.
Jag har gått två kurser där och är så förstjust i det där stället att jag dessutom har använt deras lokaler för egna föreläsningar och den workshop jag anordnade i början av året.

3 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Men hur hjälper man människor som vägrar tro på att de behöver bearbeta sin sorg?

JCMAS sa...

Jag rekommenderade dem utan att egentligen ha en aning, till en vän som förlorade sin fru.

Nu när jag själv trasslar runt mina gamla sorger undrar jag om det är ngt för mig. Men hoppas att jag är på god väg med den hjälp jag har.

Det jag inser är definivt att man ska ta hjälp. I god tid. På en gång! Sorg ska tas om hand på rätt sätt....

Åsa Hellberg sa...

Anneli; det är svårt förstås.
Jag tror mest på att berätta vad man ser (det vill säga hur man uppfattar att någon mår)och rekommendera dem att söka hjälp.
Be personen gå in på sorg.se

JCMAS; japp, helt rätt.