måndag 30 maj 2011

Jag vet inte vad det var som gjorde

att jag sov som en kratta i natt.
Den jag vanligtvis skyller på var inte ens i närheten.

Alltså är jag trött.
Precis exakt nu skulle jag kunna lägga mig i min helt fantastiskt sköna säng, dra duntäcket som ligger i det nytvättade lakanet över örat, och sova till nästa måndag.

Det går inte, det fattar ju vem som helst.
På söndag klockan 13 ska jag fira en väninna som fyller 50.
Jordgubbar, skumpa och ett gäng gamla flygbekanta.

När jag tänker på det känner jag mig genast mycket piggare.

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Sovskoven kommer och går å jag är faktiskt också trött som i sömnig. Tror fortfarande att det är alla ljusa timmar som spökar för egen del. Satt i soffan och läste bohuslänningen förut och det var så himla svårt att hålla ögonen öppna så jag var tvungen att göra något annat.

annika sa...

Usch, sova-dålig-natt är blääh!
Hoppas det blir bättre inatt!

Anonym sa...

Var det möjligtvis fullmåne? Min farmor säger sig ha svårt att sova då. Och jag tror på henne...

Anneli Stålberg sa...

Tråkigt, hoppas att det blir mer sovande i natt :)