fredag 7 augusti 2009

Ärligt talat


är jag nog rätt klar med sommaren snart.
Hösten är egentligen min årstid.
Nio plusgrader och virvlande gula löv, strumbyxor, stövlar och mörka kvällar.
Det är Åsa det.

Å andra sidan (det finns alltid en sådan) tycker jag det är underbart när våren kommer och jag kan ställa in stövlarna i garderoben.

Conclusion; jag ger fasiken i att längta efter det jag inte kan få, och gör mentala insatser för att gilla läget.

I morgon ska jag köpa ett par piffiga höststrumpor, men idag ska jag visst på ett hemligt restaurangbesök med fästmannen.

Allt jag vet är att jag blir hämtad strax före 18 och att sommarklänning funkar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är härligt med alla våra svenska årstider (om de är som de ska vill säga)
Bara-ben-värme på kvällen är sommar
Orange/röd-prakande träd och småkyligt är höst
Senhösten regn rusk och halvstorm får vara ett par veckor
Inför en vinter som ska vara snöig och inte slaskig
Sen kommer våren - långsamt - så man hinner se att det händer...
...innan de bara benen kan få komma ut igen
Då blir jag glad :D
Sanna

Anonym sa...

Det är allt bra skönt med olika årstider. Nåt att länga till. Nåt att njuta av. Nåt att bara vara i.

Har varit ute en sväng med cykeln och nya kameran. Det doftade förunderligt gott av solhet mogen säd, och värmen var ljuvlig mot kroppen.

Åsa Hellberg sa...

Sanna och Ninna: Jag tycker också om våra årstider, och ikväll är det en härligt varm sommarkväll i Stockholm.