söndag 30 augusti 2009

Det

serveras fläskfilé hos Hellbergs idag, och jag funderar på om jag kanske ska addera en ny krydda för att göra anrättningen något annorlunda än föregående söndags servering av likadan filé. Å andra sidan är det just den här varianten som är beställd av sonen så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

För alla er infinner sig säkert någon form av inspiration när ni står framför grytorna, men det är ju inte alls fallet här.
Själv gäspar jag uttråkat, rör lite och vänder på det som finns i ugnen, gäspar lite till, petar på köttet, kryddar lite mer, serverar, äter på fem röda, ställer in i diskmaskinen och så var den söndagsmiddagen över.

Jag tror att jag redan nu ska bestämma mig för att krydda dagens anrättning med vitpeppar, det känns som ett vågat och inspirerande val av extra söndagspiff.

Inga kommentarer: