torsdag 6 augusti 2009

Klarblå himmel

är det jag kräver för ett par timmar på stranden. Nu har jag just upptäckt några moln, och därför blir det ingen strand idag trots möjligheten när ett möte blev inställt.
Istället ägnar jag mig åt hemmapyssel och den där dammsugaren som av någon anledning fortfarande befinner sig utanför sitt skåp.

Kvällen tänker jag tillbringa med fästmannen och så här efter en vecka av låtsassamboskap måste jag säga att det är riktigt trevligt.
Vi har inte ett fast boende, utan kör med nomadstilen, dvs varannan dag här och nästa där.
Ett ypperligt arrangemang om ni frågar mig.

Det närmar sig den tolfte, och den är den dagen i månaden som skattemyndigheten vill ha sina pengar, alltså ska jag ta tag i utvecklingsarbetet under morgondagen.
Det ser jag fram emot (host).

2 kommentarer:

Kia sa...

Ja den där dammsugaren... Den har en förmåga att bli en sorts permanent installation, en del av inredningen. Och då vill det till att man har en snygg en, kanske t.o.m. ton i ton med den övriga färgskalan.

Åsa Hellberg sa...

Ja, och det är INTE så min ser ut...och ändå blir den som osynlig. Visst är det konstigt:)