onsdag 12 augusti 2009

Jag tror minsann

att jag ska städa sonens rum som en liten present.
På önskelistan står det enbart "PENGAR", så det där med rumslig renhet är helt och hållet mitt eget påhitt.

Jag brukar vara bra på just påhitt, men det här året går jag ganska bet. För två år sedan hade det funkat att åka till kollo och överraska, men idag gör det nog inte det, alltså får jag lugna mig till i morgon då jag åtminstone ska hämta hans bagage.

Huruvida han också stoppas in i bilen är fortfarande oklart, jag låtsades inte höra när han sa att han ville direkt till Kungsan och Ung 08.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Nä, jag brukar också bli döv lite då det passar.

Åsa Hellberg sa...

Jag skyller på min ålder, vilken ursäkt har du (33...pytt)?

Kia sa...

Här blir det nog också lite städning, men inte i sonens rum. Han har liksom aldrig nån oordning, vet inte var han fått det ifrån... Han kanske blev utbytt på BB

Kia sa...

Att höra det man vill höra är mammlig list

Åsa Hellberg sa...

Kia; jag tror han har fått det från DIG! hehe.

ufot sa...

Det är bra att kunna bli döv när det passar. Det blir ju tonåringarna också. Igår var jag döv och samtidigt utövade jag min mammaliga makt. Jag tvingade dem till frisören mot deras vilja. Väl där hotade de frisören med att om hon så mycket som tog mer än nån milimeter skulle de förfölja och jaga henne med saxen. Kanske ska tillägga att frisören är en god vän till familjen så ni inte tror att de hade hotat vem som helst :D

Åsa Hellberg sa...

Heja Ufot. Min son vill helst gå till frisören varje vecka (?), men eftersom han numera får betala själv blir det istället varannan månad.
Behöver jag säga att han hatar de lockar som kommer när det blir 3 centimeter för långt...

Kia sa...

Han kanske låter det växa ut när han upptäcker hur mycket alla tjejer kommer ääälska lockarna

Åsa Hellberg sa...

Kia; jag har försökt säga det, men det är nog som du säger; det måste till att en snygg tjej säger samma sak:)