tisdag 25 augusti 2009

Full ösdag

Sådär som mina tisdagar vanligtvis förlöper.
Är nu hemma ett par timmar, men ska sedan in till stan igen för mer coaching och anhörigterapi.

Om bara en månad tar jag en promenad till jobbet och kan blankt strunta i parkeringsletande, vägarbeten och köer.
Jag ligger sällan en månad framåt i tanken, men just nu måste jag eftersom jag ska landsätta en plan.
Det betyder inte att jag missar här och nu, som ändå är det som är viktigt.

Här och nu kommer sonen hem med sina vänner för att visa upp sin fina dator, och därmed blev rummet- hokus pokus - städat.

Det är konstigt det där, för samma sak kommer att hända med resten av lägenheten inför söndagens besök av farmor och styvfarfar. Simsalabim - och inte en enda tidningspåse kommer att finnas inom synhåll.
Vi är lite magiska i den här familjen, särskilt när vi väntar besök.

Trolleri - trollera - nu svingar jag mig till stan igen.

Inga kommentarer: