måndag 31 augusti 2009

Egna käppar

Jag pratade med min coach om mina gamla käppar som jag alltför många gånger körde in i mitt livshjul, och om hur jag fortsättningsvis ska hålla dem borta. Ett spännande samtal inte minst för att vi båda var överens om att det var mina käppar, och att de inte satt i händerna på någon annan.

Det fina med att göra rätt är att det till sist blir samma vana som det en gång var att göra fel. Skulle man någon gång vara på väg åt fel håll är man medveten om det och kan korrigera riktningen.

Därför var det för mig viktigt att förstå vad det var jag gjorde som var rätt, snarare än att identifiera alla mina fel.

Troligtvis kan man också göra tvärtom, men jag är övertygad om att leta efter rätt är en bättre och mycket roligare väg att gå än den där man letar fel.

Inga kommentarer: