fredag 28 augusti 2009

Fredag morgon

och jag är otroligt utsövd.
Jag är ett lysande exempel på hur välgörande sömn är, eftersom jag helt enkelt inte fungerar efter en natt utan den.

Idag är jag fylld av energi igen och har mängder med saker att ta tag i som jag inte orkade i går.
Jag ska till förlaget och signera böcker till er som har beställt, fortsätta med mitt utvecklingssarbete och städa upp lite inför farmors besök i morgon.
Dessuton förefaller kylskåpet att vara tomt och trots fantasilöshet bör jag ändå se till att det finns något att äta och dricka.

Och då landar vi raskt i dagens spörsmål:
Vad är det som aldrig får saknas i ditt kylskåp?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Smörgåsmargarin :)
Går alltid att ta till något slags bröd/skorpa om man inte har något annat att bjuda på till fikat.
Hur var det man gjorde för att bestlla boken?
Vill ju gärna ha ett signerat ex jag med ;o
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Hej Sanna, du behöver bara maila; casanova@kallakulor.com (med namn och adress förstås).

Jag håller med dig,utan mitt Bregott (den blå)-och Gevalia- klarar jag mig inte.

ufot sa...

Ägg och mjölk. Med dessa saker i kylen kan man uträtta stordåd i matväg...har jag hört ;)

Åsa Hellberg sa...

Ägg och mjök, vad gör man man det? Äggröra? Ha, det kan jag!

Unknown sa...

Kyla är det jag behöver i mitt kylskåp.

Åsa Hellberg sa...

Liz; bra tanke.

Anonym sa...

Ägg, grönsaker och rotfrukter. Och så frukt förstås men inte i kylskåpet.
Ost och mjölk göre sig icke besväret att flytta in till mig.

Åsa Hellberg sa...

Ninna; varför inte ost och mjölk?

Anonym sa...

Därför att mjölkprodukter är en av de saker jag mår dåligt av. Någon enstaka gång kan jag unna mig en liten kaffelatte.
Men det är med tonvikten på "enstaka gång".