torsdag 6 augusti 2009

Två uppdateringar

som jag förstår att ni har sett fram emot.

1. Balkongen?

Tackar som frågar.
Detta projekt skulle ha varit klart vecka tjugosju, men det verkar gå trögt. Ibland kommer någon och skvätter lite spackel, igår kom någon och målade (tror jag). Det är ingen idé att ta ett snack (som annars är min favorit), då det är 50 balkonger som är lika halvfärdiga som min.

2. Bananflugor?

Tackar som frågar.
Detta projekt är oerhört framgångsrikt, och fluga efter fluga går en fasansfull död till mötes i min äggkopp. Honung, vinäger, vatten och en droppe diskmedel visade sig vara en sådan framgångsrik fälla att den numera är exporterad till fästmannens förort.

That´s it folks, nu ska jag jobba!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jähäpp! Bananflugor har börjat invadera mitt kök nu. (Varför?) Så det blir till att testa ditt recept. Funkar det med sirap istället för honung? Så jag slipper gå till butiken.

Åsa Hellberg sa...

Prova med sirap, det är väl sötman som räknas.
Jag vill ha en rapport om hur det gick! :)

Kram