torsdag 13 augusti 2009

Om vi summerar

två veckors låtsassamboskap så har det varit helt underbart.

Nu kommer alla ungar hem, min idag och hans i morgon, och vi får på ett annat sätt ge oss egentid.
Att den tiden är viktig har vi slagit fast, och vi är överens om att det ska bli mer av det framöver. Egentid måste, som all annan tid, planeras...och sedan hållas.

På samma sätt är det med egen egentid, det vill säga den jag har bara för mig själv. Den måste också petas in i någon form av schema.
Som social ensamvarg är de stunderna viktiga för mig, och idag har jag en sådan stund innan jag hämtar ungarna från kollo.
På den timman hinner jag gå ett varv på Åhléns city och klämma på höstkläder; ensam och med mig själv som smakråd.

Det jag vet är att jag aldrig mer kommer att råda mig själv att köpa fejkade skinnbyxor som jag gjorde då i början av 90-talet.
De var obcent svettiga kan jag berätta för er som 1; inte var med då. 2; hade bättre smak än jag.

Fejkskinn syns i höstens sortiment, och härmed har ni blivit varnade.

Nu har inte det ett dugg med låtsassamboskapet att göra, men alla inlägg är inte konsekventa på den här bloggen.

Fler exempel på det lär följa.

4 kommentarer:

ufo sa...

Jamen du! Så bra att de inte är konsekventa, jag gillar det. Blir liksom mer liv då :)

Åsa Hellberg sa...

tack Ufot, hjärnan springer sin egen väg ibland:)

ufo sa...

Ja min är ute och ränner för jämnan tycker jag men livet blir väl lite mer spännande på det sättet ;)

Åsa Hellberg sa...

Antagligen:)