onsdag 19 augusti 2009

Jaha?

Sommar-höst-sommar-höst-sommar...

Häromdagen när jag var i stan för att träffa min coach mötte jag en tonåring i kort-kort klänning och bara armar, och på andra sidan gatan gick en något äldre tjej som hade jeans, skinnstövlar och kappa.

Ingen av dem var rätt klädd för vädret just då, men det var tydligt vilken årstid de var i (och kanske föredrog).

Själv funderar jag på dagens utstyrsel som ska funka med klienter, Heron City, Ikea och en annalkande förkylning.

Höga klackar blir det inte, det är det enda som är säkert.

God morgon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm just det.
I morse var här 8 grader varmt. Nu skiner solen och det känns (nästan) sommarvarmt.

Glömde handla när jag var i stan så snart ska jag cykla till Ica i Oskarström för det viktigaste. Blir nog en skön tur i solen.

Åsa Hellberg sa...

Vad härligt det låter Ninna! Cykel är nog den bästa motionen som finns, och jag tycker du är skitduktig som tränar trots fibromyalgin!

Kram Åsa

Anonym sa...

Jag MÅSTE träna så gott jag kan, just på grund av fibromyalgin. Visst! Man blir stel och det kan göra ont, men man blir ännu stelare och det gör ännu ondare om man inte rör på sig.

Så de som petar i sig en massa smärtstillande och sätter sig ner och gnäller: ucsh vad ont jag har - de gör skit för sig själva. För att inte tala om vad medicinen gör mot kroppen.
Man ska bara vara försiktig så man inte tar i FÖR mycket.

Om man bara inte gör något som SKADAR en, så är smärta i sig inget farligt. Tänk träningsvärk!

Cykla är bra för det skonar knän och andra leder, samtidigt som det ökar konditionen. Vattenjympa är också bra, men jag har aldrig varit något "vattendjur" så det vill jag helst slippa.