måndag 17 augusti 2009

No more sugar

Idag inleder jag mitt sockeruppehåll som är lika med inga "extra" sötsaker fram till jul. Förra året gjorde jag det för att stötta sonen, men i år kommer jag att få göra det själv eftersom han inte tänker hänga på till 100 %.
För mig är det bättre med total avhållsamhet än att äta lite ibland, och de närmaste tre dagarna kommer sockersuget att kännas av för att sedan klinga ut.

Om ett par veckor kommer jag inte att känna något annat än "jaha, där ligger en Marabou mjölkchoklad".

Någon som vill hänga på?

12 kommentarer:

Unknown sa...

Nä.

ufot sa...

JA!

Åsa Hellberg sa...

Heja Ufot.
Från och med idag fram till jullovet!
Lycka till, och eventuellt fusk måste redovisas av oss båda. Okej?

Liz; ok.

Anonym sa...

oj oj enkel match. Sötsaker skulle de kunna sluta tillverka utan att jag reagerade. MEN tog de bort chips, lakrits och annat salt och gött dog jag. Helt säkert.

/Karina

Anonym sa...

Jag hänger på jag med :D
Såg Krina författar:s inlägg - jag räknar lakrits till sötsaker.
Chips är jag inte speciellt intresserad av.
Sanna

Unknown sa...

Nä usch. Jag är inne i en period där jag absolut inte kan plocka bort något. Jag är i stort behov av att bara få vara - och andas. DT-röntgen på torsdag, bara det vill ju få en att äta en chipspåse...

Åsa Hellberg sa...

Karina; i mitt "ta bort socker" ingår även chips, lakrits och annat salt. Annars är det fusk (för mig).

Sanna; Heja!

Liz; ät hur mycket du vill, du kan hänga på efter röntgen...:)

Kia sa...

Jag har just köpt ett gymkort och tänkte att då kan jag ju äta vad jag vill... Men det är klart, hoppar jag över godiset och äter extra nyttigt kan det ju ses som en rivstart. Jag är med.

Åsa Hellberg sa...

Heja Kia.

Vi är ju ett helt gäng, tjoho.
Ska vi ta en update på fredag för att peppa oss inför helgen kanske?

Min utmaning i kväll är att undvika ostbågar eftersom fästmannen har, smilande, köpt en stor påse...

Kia sa...

Fyyy vad taskigt!

ufot sa...

Ja nå nu är det ju kväll så det får bli från imorron då för min del. Nu går jag och bakar nåt för sen blir det inget gotti gott gott på länge. Jo förresten, jag kommer att äta lördagsgodis med dottern, men bara på lördagar. Tänkte bara redovisa det först för dig, så du vet :)
Lovar att göra ett inlägg på min blogg varje fredag om hur veckan gått. Du kan ju kolla in där och peppa :) Om jag glömmer att göra ett inlägg, påminn mig är du snäll. Jag lider av extremt dåligt minne, tyvärr... :)

Åsa Hellberg sa...

Ufot; det är fusk!

Kia; han hälsar att det aldrig har smakat bättre:)