lördag 8 augusti 2009

God morgon Sverige

Och det kan jag säga eftersom ni som besöker den här bloggen verkar vara utspridda i hela landet.
En vacker dag ska jag fråga er om er hemort, så ni kan väl förbereda er lite på det?

Idag ska jag inte fråga någonting, däremot berätta att gårdagkvällens restaurangbesök var på Gondolen vid Katarinahissen.
Jag har berättat för fästmannen att jag aldrig har varit där, och igår såg han till att fick äta god mat just på denna restaurang högt upp i skyn.

Nu är jag som ni vet inte särskilt bra på mat, men jag vet vad jag åt igår:
Pilgrimsmusslor, svensk biffstek med diverse primörer och till sist hallon - och limemousse med limemarinerade hallon.
Till denna anrättning drack vi alkoholfria drycker och njöt av den fantastiska utsikten, därefter såg vi en sen bio; Linje 123 kapad med Washington och Travolta.

En härlig kväll i Stockholm.

5 kommentarer:

ufos sa...

Låter som en alldeles förträffligt mysig kväll :) Nästan så jag blir lite avis :)

Åsa Hellberg sa...

Ja,den var perfekt. Dessutom körde han lurerivarianten och var på väg mot en massa andra ställen innan vi väl landade på "rätt" krog. Ibland är det kul att bli lurad:)

Kia sa...

Och hur gick det med höjdskräcken? Gondolen ligger ju inte precis i markhöjd...

Anonym sa...

Grattis till en trevlig kväll
Jag är glad för din skull - men också lite avundsjuk (inte missundsamt avundsjuk!)
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Kia, att gå över bron var inte kul men väl på restaurangen kände jag inte något.

Sanna; tack, och jag tror inte att du är missunsam:)