fredag 4 september 2009

Hade tänkt

att inhandla en matta idag, alltså ska jag ta mig en tur till Ikea.
Tänkte också passa på att titta på möblemang till min nya lokal eftersom det bara är några veckor kvar till inflyttningen. Jag behöver stolar till grupprummet, en fåtölj (har redan en) till samtalsrummet, handdukar till toa, glas till vatten, kaffekoppar, mattor, lampor, ett pyttigt skrivbord till min laptop, kontorstol och eventuellt gardiner.

Det kan också hända att jag klämmer i mig ett par köttbullar i restaurangen innan jag går igenom mysljus- murriga lakan och småpryttlaravdelningen.
Värmeljusen har jag för mig är Ikeas mest lönsamma produkt, och jag är inte ett dugg förvånad. Vem har inte köpt en påse för att "de kan vara bra att ha"?

Planen är att angripa Ikea precis när de öppnar klockan tio så att jag snabbt kommer därifrån när resten av Stockholm tycker att det är dags att anlända vid tolvtiden.

Jag är ruskigt snabb när jag sätter den sidan till.

Inga kommentarer: