måndag 12 april 2010

Äsch, det blev inget sov.

Häromsistens tog min favoritparfym slut, och glad i hågen hasade jag (det var innan vårskorna kom fram, alltså tog jag mig fram i kängor) ett par veckor senare iväg till Åhléns för att köpa en ny flaska.
Lika glad gick jag hem för att spruta på mig en massa väldoft.
Väl besprutad konstaterade jag att jag minsann inte alls doftade så där fräscht och gott som jag brukade, men trodde att det berodde på att jag hade köpt en parfym och att min gamla doft var en au de toilette (som om jag kan skillnaden på det där...).

Anyway, det slog mig efter ett par dagar att jag kanske helt enkelt hade köpt fel märke, eftersom jag började känna mig mer och mer obekväm med hur jag tyckte mig stinka.

Idag löste sig mysteriet med att samtal med mamma, eftersom jag naturligtvis har gett henne samma doft då den ju har gett mig så mycket glädje (snyft).
Hennes var inte slut, och hon kunde därför meddela vad den hette.
Emerald dream


Det är inte ens i närheten av Mediterranean som jag köpte...
PS, har du nu den här medelhavsaktiga så är det på mig den inte doftar gott, på dig är den säkert helt ljuvlig.

Inga kommentarer: