torsdag 29 april 2010

Rapport från en kvinnlig tillställning

Mat: Ost i alla dess former. Godast; varm brietårta.
Dryck: Vin och vatten. Själv provade jag för första gången alkoholfritt vin. Helt okej, men mer saft än vinsmak.
Samtalsämnen: Opera, barn, askmoln (några hade fastnat utomlands), farliga fiskar i Thailand och uppsydda kuddar i Dubai... innan vi kom in på kvällens huvudtema; rynkor.

Jag konstaterades vara totalt rynkfri (en klar överdrift och tack till mineralsminket) och behövde tydligen ingen kur. Däremot fanns det två frivilla som gärna utsatte sig för lite ström i ansiktet.
Jodå, det var maskinförevisning av ett proffs.
Eller maskin och maskin; en liten, Ipodliknande, apparat utförde mirakel på dessa två kvinnors halva ansikte, allt för att kunna jämföra de båda sidorna.
Två eller tre olika krämer las på huden och så förde demonstratrisen den lilla apparaten över ansiktet.
Det var så avancerat att jag omöjligt kan återge annat än resultatet; magic.

Halva sidan uppvisade genast en "åtramning" och den puffighet som uppenbarligen hade funnits, och som återsågs på den obehandlade sidan, var borta.

Fränt som tusan och många skratt.
Jag tror inte att någon maskin blev köpt just igår, men det skulle inte förvåna mig om någon hostar fram de 5000 den kostar.
Det är onekligen billigare än att ta till kviven om man nu behöver ett litet lyft.

(Här skulle ni ha fått en länk till maskineriet, men jag kommer inte ihåg vad den hette. Återkommer).

3 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Låter som en toppenkväll och det syns på ditt foto att du "är rynkfri";) Liiiite orättvist=)
Spännande....väntar på länken och få läsa om detta under!;)

Kram Adela

Yogamamma sa...

Galvanic spa låter det som. AgeLoc. Kan det ha varit det? Jag har en kollega som utför detta magiska. Har inte testat själv, men det kanske jag skulle?

Åsa Hellberg sa...

Tack Yogamamman, mitt i prick:)