tisdag 13 april 2010

Passar på

att peta i lite papper och skicka fakturor medan jag väntar på att någon tydligen ska komma och måla på mitt balkongtak.

Jag är fortfarande med hantverkare och utanför dörren står en list som tydligen ska upp på balkongen.
Den ska dock inte sättas upp av samma person som ska måla.
Borde inte multihantverkare vara den utlimata yrkesgruppen, eller är det bara amatörer som ger sig på lite av varje?
Eftersom det är ungefär 25 personer inblandade i den här renoveringen föredrar jag att vara hemma så fort de vill in i min lägenhet.
Hade det alltid varit Sven hade jag varit betydligt lugnare. Min Sven hade haft koll på min katt, inte klampat in med leriga skor och hade kommit exakt den tid som vi hade kommit överens om.
Dessutom hade han gjort ett sjuhelvetes bra jobb.

Sven bor i himlen och är min morfar.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

=)
Önskar att jag hade haft en morfar.

Åsa Hellberg sa...

Jag hade världens bästa och är så glad för det, speciellt som jag aldrig har träffat min pappa eller farfar.

Sus sa...

Min pappa är pensionerad målare. Med en halvlam hand. Men som han målade! Ingen gjorde det som honom. Liksom alla svepaskar och smörknivar han gjorde. Nu kollar han mest på tv...

Åsa Hellberg sa...

Det är nog vad han behöver då:)