måndag 12 april 2010

Smyger igång

min vecka med att morgonflytta bilen, morgonfrysa för att jag tvingades ut för denna flytt, morgonförhöra inför sonens prov på mitt nya favoritspråk, dricka morgonkaffe och ta en varm (läs skållhet) morgondusch.

På tal om dusch; min bil är smutsig som tusan, det går knappt att se ut genom rutorna längre.
Om jag får loss antennen (det vill säga om jag har en tång i bilen) tänkte jag köra förbi en biltvätt idag. Att tvätta för hand är inte min grej. Har nu någon klok människa (troligtvis kvinna, eventuellt samma som uppfann diskmaskinen) uppfunnit något så bra som en maskinell biltvätt bör denna naturligtvis användas.
"Repor i lacken" ropar den petiga och må så vara.

Min årsmodell 2000 har repor från väldigt mycket annat också.
Vi pratar bruksbil, inte garageuppvisningsexemplar.
Därav finner man i min bil skräp som ska till tippen, en stege som kan vara bra att ha, skridskoskydd som jag inte riktigt vet var de kommer ifrån, kassetband (?) och diverse glitter från småflickspassagerare.

Dubbdäcken sitter fortfarande på, men enligt senaste väderrapporten fyller de ingen som helst funktion den här veckan.
För säkerhets skull får de sitta en vecka till.
All vinterutstyrsel är flyttad till källaren, det brukar vara en signal till vit nederbörd.

4 kommentarer:

Kia sa...

Om man använder sig av högtryckstvätt istället för borstar blir det inga repor i lacken ;-)

Åsa Hellberg sa...

Det fanns inte när jag började tvätta den i maskin för 10 år sedan:)

Gick det bra i fredags (var det väl?)

kram Åsa

Kia sa...

Ja, det gick bra. Men jag hade migrän hela dagen som jag försökte förtränga fram mot kvällen. Så med lite doping gick det bra men jag var som en trasa efteråt. Det var ett anfall av den lite lindrigare sorten som går att hålla undan om man kan fokusera på annat, de gångerna mår jag bara sämre om jag går och lägger mig och kan känna efter hur ont jag har. Hade det varit av den kralligare sorten hade det varit god natt... Så jag är tacksam! ;-)

Åsa Hellberg sa...

Jag såg det på FB.
Vad skönt att det funkade-
Hurra vad du är bra!

kram