onsdag 14 april 2010

Lämnar sonen på pianolektionen

och förbannar samma sak som jag gjorde förra året när värmen kom; min ickefungerande AC.

Jag har verkligen läst på för att utröna vad det skulle kosta att laga den och all information säger att det i princip kostar mer än bilen själv.
Det är helt enkelt inte värt det och de få korta sträckor jag åker får jag stå ut med att det är varmt, eller möjligtvis öppna fönstret och hiva ut armbågen som alla gjorde förra årtusendet.
Jag kan till och med öppna på båda sidorna eftersom fönsterhissarna fortfarande fungerar alldeles utmärkt (ta i trä, knack, knack, salt över axeln och tvi, tvi, tvi... lika bra att dra allt eftersom jag inte riktigt kommer ihåg vilket man gör till vad.)

Retro är väl helt rätt, eller?

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Haha, retro är sååå rätt.
Vad behöver vi egentligen idag av det som tillkommit senaste 20 åren??? Förutom bloggandet då.

Åsa Hellberg sa...

Vänta, vänta, vänta...Mobilen!

Maj Korner sa...

Haha Åsa, pratar du mobilens nödvändighet med Nilla? :-)

Du vänjer dig utan AC. Det är bara att ta med en kall vattenflaska att dricka ur när du svettas och att lägga mot pannan. Jag har varken AC eller elektriska fönsterhissar så du har ju en upp redan där.

Anonym sa...

Cykeln är annars ett bra alternativ. Där behövs ingen AC...:)

Carola sa...

Kolla om det bara behövs fyllas på gas i AC'n. Men det kanske ändå kostar skjortan?

Åsa Hellberg sa...

Maj; tack, precis det funkade förra året.

Aprillan; jag vet...:)

Carola; det verkar inte vara så enkelt, men visst kan man göra en "diagnos" för att kolla vad det är för fel istället för att strunta i det som jag gör:)