måndag 26 april 2010

Den så kallade designen

på den här bloggen har sett likadan ut sedan dag 1, 24 februari 2009.
Jag ser att andra bloggvänner minsann pysslar med sina bloggutseenden, men här får ni helt enkelt hålla till godo med det ni får, eller fick rättare sagt.

Däremot tänker jag uppdatera hemsidan lite, ett jobb jag inte gör själv eftersom jag skulle förstöra allt.
Texten kan jag fixa, men resten får någon annan ta hand om.

Hjälp är mitt nya ledord och jag använder det så fort jag behöver.



Hur bra är du på att be om hjälp?

8 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Hjälp är ett jättebra ord som ska användas oftare tycker jag. Ingen kan kunna allt. Jag ber mer och mer om hjälp. Livet blir så mycket lättare då.

Kram!

Mia S sa...

Jag är skitdålig på att be om hjälp. Men jag övar på det, att bli bättre på det !

Anonym sa...

DEt går bättre - sakta men säkert - fast fortfarande skäms jag nästan när jag får hjälp.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Anneli; BRA!

Marie; träna på, det funkar till sist.

Sanna; huvudet på spiken. Får jag fråga varför du skäms? Tror du att om du ber om hjälp så säger det något om dig? Vad i så fall?

Kram Åsa

Anonym sa...

Jag tycker om att "hjälpas åt". Var och en gör så gott man kan, men man gör det tillsammans...

Maj Korner sa...

Jag är världskass på att be om hjälp. Ologiskt eftersom jag vet att jag med glädje hjälper andra och att det är taskigt att ta ifrån andra glädjen att hjälpa mig. Personer som står mig riktigt nära gills inte, de kan jag be.

Åsa Hellberg sa...

Aprillan; japp, och är man solokvist får man be om hjälp.

Maj; bra att du kan be de "nära".

Kram Åsa

Anonym sa...

Nej det ligger väl kvar sen barnsben - att jag är en börda/ivägen om jag behöver hjälp.
Förr (fast jag var helt omedveten om det/glömt bort alla skälsord ) har det ju i och för sig sagt något om mig - men idag tror jag inte att det är en sanning. Men känslan av att vara besvärlig är kvar än.
kram Sanna