fredag 16 april 2010

Den snö som skulle falla idag

är visst inte längre aktuell.
Det tackar vi för.

I helgen har sonens tilltänkta gymnasieskola öppet hus med elevuppträdandanden.
Som gammal Famefantast följer jag gärna med och vickar på rumpan i takt till musiken. Å andra sidan är det just det där vickandet som kan diskvalificera mig från att göra honom sällskap.
Det, och att jag näst intill tvångsmässigt sjunger med, gärna i en egenkomponerad andrastämma.
Jag tycker det där är en av mina trevligare egenheter.
Vi är helt oöverens om just det.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Konstigt det där.
Vad är häftigare än en medelålders mamma som sjunger och vickar på rumpan? Kan man tycka.

Åsa Hellberg sa...

Nilla, jag är så glad att du förstår.
Tack!

Kia sa...

Jag blev förbjuden av dottern att sjunga med i "Den blomstertid" på skolavlutningen... så det spelar ingen roll om man kan eller inte kan sjunga, man är pinsam ändå.

Åsa Hellberg sa...

Kia; haha, jag vet. Det går bra att få köra på de inspelningar han gör på sitt rum, i övrigt ska jag inte synas och höras:)