lördag 17 april 2010

Trams


Jag skulle väldigt gärna vilja ha ett badkar, och det kan man kanske tycka är lite märkligt för när jag hade det badade jag ytterst sällan.
Det finns mycket jag vill ha som vid närmare eftertanke ter sig som rena tramserierna. En ny prenumeration på DN är en sådan.
Ni som har hängt med ett tag vet att jag mest gnäller på tidningshögarna, och om den blir läst så är det enbart på söndagar.
Trams.
En ny TV är står också på fånerilistan.
Nog för att bilderna blir bättre med de nyare varianterna, men nästa år kommer det ännu nyare modeller med ännu finare bilder och då står jag där med min årsmodell 2010 och gnäller.
Nej, här ska inte önskas några fler onödigheter.
(En liten resa till Cypern kan väl inte räknas som en sån?)

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Nej, haha, Cypernresa måste väl ändå räknas till livets nödtorft?

Vi har ett badkar med bubblor. Som vi nästan aldrig använder.
Men det är en fin känsla att veta att det står där och väntar.

Vad beträffar bildkvalité så har jag kommit på att det är båg. Vi skaffade ny Tv och efter ett tag HD-grejs men inte blev det nån bättre bild av det! Båg är vad det är.

Åsa Hellberg sa...

Å vad bra.
Då kan jag skrota hela listan utom Cypern.
Tack Nilla!

Anneli Stålberg sa...

En resa till Cypern är väl den av dina önskningar som man måste säga är nödvändig. Resten är trevlig bonus : )
Kram!

Anonym sa...

Cypern verkar lite osäkert just nu. Köp en TV eller ett badkar du. Dem kan väl inte Eyjafjallajökul rå på iaf... ;)

Pennelina sa...

Jag håller med dig! Mycket av det vi drömmer om är sånt vi inte skulle visa så stort intresse om vi hade...

För mig är resor oftast förknippat med jobb, så jag njuter bäst på nära håll ;-) Vilket naturligtvis inte betyder att det är fel med Cypern för dig!

Kramar från Pennelina :-D

Åsa Hellberg sa...

Vem behöver Cypern när man har en solig balkong i en förort till Stockholm?

Krma åsa