fredag 9 april 2010

Sonens rum

är fullt av sångfåglar.
Det ska repeteras/planeras inför skolmusikal och vad passar då bättre som replokal än en tvåa i Farsta (?)

Under tiden tänkte jag handla lite; och till det mer udda på den mentala inköpslistan hör väl ändå silverputs.
Allt glitter verkar ha sjangserat (googlade stavningen på den, svårt men behövligt ord) och nu när det ska speglas så fint i solljuset är det dags för en omgång rengöring.

Jag har haft guldiga perioder också.
Och strass.
Aldrig pärlor dock.
Mitt snälla utseende (läs mesiga) skulle få en farlig tantvarning med just pärlor, och allra helst vill jag ju se lite nonchalant rockig ut... vilket jag aldrig i hela mitt liv har lyckats med.
Därav mjukisbrallorna, silvret och det osminkade fejset.
Det är liksom ingen idé, jag kommer ändå inte att se ett dugg nonchalant och farlig ut.

Grrrr.
(Blev du rädd?)

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Inte rädd precis, du ger inte ett så läskigt intryck. Men på din nya presentationsbild tycker jag du tangerar nonchalant rockig. Och cool. Och lite farlig kanske...=)

Anonym sa...

Men du... då är du ju helt rätt!! Hörde på radio igår att det rockiga är ute, och att man ska klä sig som en beige kontorist. Då var man tydligen superinne!
Hur insatta de två tjejerna (som ansåg sig ha full koll på läget) var i modetrender vill jag dock låta vara osagt... :)

ha en skön helg!

Åsa Hellberg sa...

Nilla; I love you!:)

Karina; jag är inte trendig och vill inte vara en sådan där beige kontorist!