lördag 3 april 2010

Okej, nu kommer det:

GLAD PÅSK!

Jag har inga som helst planer för den här dagen mer än att vara vågad nog att köpa lite blommor till balkongen (det vågade ligger i att inte ta in dem på natten).
Det är den tredje april och minsann på tiden.

Häromdagen fyndade jag en liten vit byrå för 20 kronor som blev ett alldeles utmärkt litet balkongbord, och med den här glödande solen på himlen kan det hända att det kommer att invigas idag och då vill jag gärna ha lite blommor att titta på. Utsikten från balkongen är inte direkt vidunderlig. Snarare gårdsplanlik.

Eller rättare sagt, det är en gårdsplan.
Nysopad och fin, men inte mycket att se på.

Vad tittar ni på idag?


8 kommentarer:

Gypsy Purple sa...

Wishing you a happy and blessed Easter! xx Gypsy Purple

Cattis sa...

En massa bokstäver som handlar om skrivprocessen, med andra ord sitter jag och stirrar in i datorn. Några timmar till bara.

Ha en underbar påsk.

kramkram

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma!

Kram Åsa

Mia S sa...

Ja ..äntligen.. G L A D P Å S K på dig och de dina!

Härligt ljuvligt varm blev påskafton...

Kram..

Anonym sa...

Får jag råda dig att köpa peneer? De klarar 4- har jag hört - och de finns i massor av färger :D
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sana; det blev lite palmer (?), pelargoner och sådana där blå som växer och blir stora:)
Låt oss hoppas att jag slipper frosten på balkongen (tror att inglasningen står emot), jag tror inte att mina palmer skulle gilla den...

Kram Åsa

Anonym sa...

En inglasad balkong ger ju andra möjligheter - jag hoppas att det inte går under 0-strecket.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna; jag också... då får de stackarna komma in ändå, jag kan ju inte döda dem med flit:)

Kram åsa