torsdag 8 april 2010

Sovmorgon

Precis vad jag behövde.
Oftast startar jag dagen med tidig telefoncoaching, men inte idag. Istället låg jag kvar och viftade med tårna, kände efter om jag var hungrig och pallrade mig till sist upp ur min varma säng.

Just nu tittar jag på min tulpanbukett och undrar hur besprutad den är.
Jag har för mig att bladen brukar trilla av när dessa blommor inte har lust längre. Här hängs det och ser oerhört dött ut, men inte ett blad har fallit.

Finns det ekologiskt odlade tulpaner?
De här verkar vara i giftigaste laget.

Och om vi ändå är inne på gift; ett bröllop kostar i snitt 54 tusen.

Nu vet ni det, på tal om absolut ingenting.

5 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Så skönt med sovmorgon!
Hoppas på en i morgon;)
Håller med dig om giftet...ser det på vissa äpplen t ex, blir aldrig dåliga...uscha.
Ut i solen och njut!
Kram Adela

Åsa Hellberg sa...

Visst är det lite läskigt med alla gifter?

Kram åsa

Maj Korner sa...

Det har du rätt i. Mina har oxå vissnat utan att tappa blad. Men hur vet du att det är besprutning det beror på?

Åsa Hellberg sa...

Nej, det vet jag ju inte, jag gissar helt vilt.
Men visst är det lite konstigt?

Maj Korner sa...

Ja, det är helskumt. Ska höra mig för bland andra tulpanälskare om de råkar ut för detsamma.