torsdag 15 april 2010

I natt drömde jag om en av "Jonas" kvinnor

Vi hade det riktigt trevligt, hon och jag, men vem hon var har jag inte en aning om.
Var "Jonas" var vet jag inte, han fanns inte med i drömmen alls.
Jag vaknade precis när hon skulle började berätta om deras historia.
Detaljer intresserar mig inte i det verkliga livet, och det är ju spännnande att jag inte ens vill ha upplysningar när jag drömmer.

Jag tolkar det som om mina omedvetna- och medvetna tankar är överens.
Det känns bra.

10 kommentarer:

Mia S sa...

men usch.. vilken mardröm.. tur att du vaknade :)

Åsa Hellberg sa...

Haha, det var ingen mardröm. Vi hade trevligt som tusan:)

Anneli Stålberg sa...

Ibland tar drömmarna ut en på märkliga stigar :)

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Ja, visst gör de:)

Kram Åsa

Anonym sa...

jag har också drömt om en av dom där kvinnorna. Den "värsta", och i den var vi också trevliga mot varandra. Men jag var inte bästa vän direkt med henne. Bara vänlig, och såg henne som hon är, inte mitt problem. :-) Kram och godnatt! /Lizzie

Sinnesro sa...

Hu vad mardrömmar kan spela en ett spratt. Jag brukar drömma att min man har förhållanden med mina väninnor eller arbets kollegor. DÅ vaknar man helt genom svettig!
Hu Hu !
8-(

Åsa Hellberg sa...

Lizzie och Sinnesro;

Kram

Anonym sa...

Den drömmen tolkar jag som att du lika lite som du lägger problemet på dig själv lägger det på henne.
Och jag förstår att du idag inget vill höra om det som varit.
Drömmen står för att du är hel (på det området)- om jag får tolka den?
Kram Sanna

Anonym sa...

Ja, herregud, hur många drömmar har jag haft om älskarinnor till min man? Går inte att räkna! Och med sömnlösa timmar när jag vaknat till. Tyvärr!

Åsa Hellberg sa...

Sanna, jag tror att du tolkar rätt:)

Anonym; vi bearbetar i drömmar så de är inte alltid av ondo. Jag har tidigare berättat om en av mina drömmar där jag reste mig och hade fått nog. Den var ett av mina startskott till att bli "normal" igen:)

Kram Åsa