lördag 17 april 2010

God morgon

Nyheterna denna morgon handlar förstås mest om askmolnet och vad det ställer till med för flygtrafiken.
Jag har en gammal kompis som sitter fast i Mexiko. En annan väninna hyrde en bil i Tyskland och körde hem, en resa som tog 17 timmar.
Många andra vänner kom inte iväg på sina resor utan fick stanna hemma.
Vi har inte särskilt mycket att säga till om när moder jord ryter till...

Just den här modern behöver sällan höja rösten, troligtvis för att det bara är en vuxen och en tonåring i det här hushållet.
Det blir sällan jordbävningar då.

Min lördag handlar mest om hemmet.
En titt på mina golv, och jag inser att en del av molnet har råkat ramlat ner precis just här.
Visst är det kontstigt?

4 kommentarer:

Pennelina sa...

Underbara människa!

Visst är det lustigt att det var just en vulkan som lyckades ställa till med så mycket oreda.

Många kramar från Pennelina :-D

HOUSE of ADELA sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
HOUSE of ADELA sa...

Har bara EN tonåring hemma för tillfället och det är onekligen liiiite lugnare;) Dessvärre Åsa, så tror jag att vissa partiklar från molnet drog ner hos mig med:-)
Kram Adela

Åsa Hellberg sa...

Visst är det konstigt?

Kram Åsa