måndag 5 april 2010

När jag nu har koll på sisådär

25 publiceringar av nämnda artikel, i länder som Turkiet, Ukraina, Canada och USA, struntar jag i sexmissbruk och medberoende för att istället ägna mig åt tvätt.
Tonårskläder verkar inte bli rena trots idogt tvättande så idag hivade jag flera T-shirts som verkligen har gjort sitt, vilket i sin tur betyder att det behövs köpa lite vårnytt.

Nu duger inte vad som helst i den garderoben, och därför har jag med varm hand överlämnat barnbidraget till sonen så att han kan köpa det han vill.
Jag donerar lite extra vår och höst, och nu är det väl dags för en dylik penninginsats igen.

Under dagens stund i tvättstugan kunde jag återigen konstatera vad jag verkligen inte lägger pengar på:
Handdukar och badlakan.
Jag har en vision om att bara ha fluffiga vita, men har hittills kommit till skott med en (som dessutom var en present).
Resten är av varierande kulörer som rosa, ljusbruna och randiga. Vissa är dessutom lite frasiga i kanterna.
Badlakan är skönast och torkar bäst när de är använda ett tag, och att duscha in nya vita fluffiga tar en stund.
Å andra sidan kunde jag ju faktiskt börja med att köpa några.
Så länge de ligger i butiken händer ju inte särskilt mycket med prydligheten i mitt lilla badrum.

Jag är coach och begriper egentligen hur planering från start till mål går till, men har uppenbarligen blivit hemmablind.
I morgon tar jag nya tag.
Här ska det minsann vara vitt och fluffigt i sommar.

4 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Vitt och fluffigt är aldrig fel :)

Kram!

Åsa Hellberg sa...

visst är fint:)

Mia S sa...

.. ja jo det är väl så att skomakarens barn går i de sämsta skorna ! :-D

Och vilka handdukar som helst duger inte här, det ska inte bara vara mjukt och fluffigt det ska vara en viss frotté som suger åt sig vatten också för jag kan bli galen på de där som bara inte hjälper och där jagstår lika blöt som när jag började fast jag torkat och torkat (gäller håret också)

Kram...

Åsa Hellberg sa...

Marie; håller helt med:)