lördag 4 september 2010

Har ni sett "The Seventies" på Svt?

Idag avhandlas 1977.
Åsa Hellberg var 15 år och Eagles, Fleetwood Mac, Queen och BeeGees regerade.
Året efter började jag gymnasiet, klippte håret i en frän frisyr och lärde prästens son alla danssteg från Saturday night fever. Killarna hade fortfarande hög midja och vida ben och det fönade håret var lika viktigt som platåskorna.

Hade jag inte varit så himla ödmjuk hade jag nog berättat att jag regerade på dansgolvet under de här åren...

4 kommentarer:

Shamrock sa...

Jag såg det oxå och var så glad att de nu kommit till sånt jag kände igen. De första programmen var jag alldeles för liten för att komma ihåg något och sen har jag missat ett par program.

Åsa Hellberg sa...

Visst var det bra igår?

Anneli Stålberg sa...

Det var tider det :D

Åsa Hellberg sa...

Anneli; ja, visst var det:)