söndag 26 september 2010

Idag kommer min unge hem.

Förhoppningsvis i tid, eftersom det är tio i kväll som han ska landa.

Det betyder mörkerkörning vilket inte alls är min grej, jag tycker att jag ser djur överallt.
Å andra sidan är större delen av resan på E4;an vilket onekligen underlättar när man har taskigt mörkerseende.

Första gången jag insåg hur det stod till med min syn var en natt när min väninna och jag var på väg hem från Monaco genom Smålandsskogarna.
Det har aldrig varit fler fiktiva älgar just där, det kan jag lova.
När jag hade bromsat och gasat i två mil gav min väninna upp och bad mig köra till ett motell så att vi istället kunde fortsätta köra nästa morgon.
Bra tänkt. Hon kan ha räddat livet på oss där och då.

Att komma från autobahn in i Sverige är lätt surrealistiskt.
Man behöver vila mellan de två ytterligheterna.

Inga kommentarer: