söndag 19 september 2010

Iklädd min allra finaste beiga rock

och med både läppglans och örhängen på, gick jag för att göra mitt val.

Nyfiken som jag är hade jag blicken vänd upp mot alla våra nya fina balkonger för att se vilka blomster som mina grannar fortfarande hade kvar. Och minsann, där fanns både ljung och pelargoner i en salig blandning. Någon hade en tänd ljuskrona medan någon annan hade ljuslyktor på sitt lilla bord.
Jag var så upptagen av min grannspaning att jag helt missade en av de halmeterhöga krukorna med fina blommor som är så dekorativa på vår bakgård.
Plötsligt låg jag över hela härligheten.

När jag väl hade kravlat mig upp såg jag att hela min rock var full av gräsfläckar.
Min finaste.

Å andra sidan är kemtvätt bättre än brutna ben.

4 kommentarer:

Sus sa...

Hahahaha!! Förlåt..Men jag ser det framför mig =)

Åsa Hellberg sa...

Haha, ja, jag med...

Hella sa...

vad skönt att det inte är bara jag som gör sånt!! :-) Och att du inte gjorde dig illa!

Åsa Hellberg sa...

Hella, haha, det var en jäkla tur:)