måndag 20 september 2010

Nya roliga intervjuer,

den här gången med Sven Wollter i programmet Wollter & Röör på P4. Det spelas in på onsdag och sänds 22.00 lördag kväll (vilken lördag är jag inte riktigt säker på än).

Jag kunde precis tajma in det med den viktigaste händelsen den dagen, det första föräldramötet på nya skolan.
Som ensamstående har jag tagit varje vabb, varje skolmöte, alltid anpassat alla jobb efter dagishämtningar och lämningar, tagit hand om alla doktorsbesök och kört till farmor. Ensam tagit hand om operationer, hjärnhinneinflammation och bruten fot.
Ett oerhört kärt besvär, även om jag så här lite i efterhand inte riktigt förstår hur jag har lyckats få ihop det.

Nu får jag tack och lov ihop det även på onsdag, för att jag skulle missa föräldramötet finns inte på kartan.

6 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Bra jobbat. Ensamstående mammor är värda all beundran.
Kram!

Unknown sa...

Känner igen det där pussellivet. Har själv varit där...men det är några år sen. Nu är dom stora och någorlunda självgående.

Sofie B-C sa...

Vilken härlig mamma du är!!

Agneta sa...

Jag har lyckats missa två föräldramöten den här hösten, och jag har inte dåligt samvete för det heller! (Jag är en mästare på att ge mig själv dåligt samvete när jag inte hinner/kan/orkar gå på allt)

Åsa Hellberg sa...

Anneli; japp:)

Anna; min är ju också på väg ut om ett par år. Kommer nog att kännas lite konstigt:)

Sofie; tack, det är för att jag har en underbar unge precis som ni andra.

Strt & Smått; Bra, släng det där dåliga samvetet åt fanders där det hör hemma!

Åsa Hellberg sa...

Anneli; japp:)

Anna; min är ju också på väg ut om ett par år. Kommer nog att kännas lite konstigt:)

Sofie; tack, det är för att jag har en underbar unge precis som ni andra.

Strt & Smått; Bra, släng det där dåliga samvetet åt fanders där det hör hemma!