söndag 19 september 2010

I en sprilland ny deckarserie,

av Hans Rosenfeldt och Michael Hjort, är huvupersonen - en psykolog med gärningsmannaprofiler som specialitet - sexmissbrukare (av Casanova-typ).
Jag har inte läst den, men det kommer jag att göra för att jag är nyfiken.

Om de har lyckas att göra det trovärdigt återstår att se, men ger man en huvudpersonen i en serie böcker en missbruksdiagnos gäller det nog att ha gjort sin research väl.

Boken heter "Det fördolda" (Norstedts) och finns i varje bokhandel just nu.

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Låter spännande.

Åsa Hellberg sa...

Ja, onekligen:)

Strandhs Mia sa...

Kan vara läsvärd :)

Hej hopp /M

Eva sa...

Hej!

Har läst (= lyssnat) på Hjort & Rosenfeldt. Den får högt betyg av mig! Intelligent skriven med spännande karaktärer. Så missa inte den :o)

Hälsn. Eva

Åsa Hellberg sa...

Tack Eva, den finns nu på min lista.