tisdag 28 september 2010

Som jag deklarerade igår så skulle jag på jackjakt

idag.
För att effektivisera det hela tänkte jag först kolla igenom kedjornas utbud på nätet och det är bara att konstatera att den typen av slängapå variant som jag är ute efter alltid har en dragsko i midjan.
Dragsko?
Jag vill inte ha något varken dragsko, resår i midjan eller för all del ärmar som slutar på halva armen.
Ska det vara så svårt att tillverka en jacka som jag vill ha men som inte kostar mer än det den ska användas till; att dölja billigheterna under.

För övrigt (jag har nästan alltid en sådant i min blogg) har jag plockat in palmerna från balkongen. Den ena tycker det är oerhört nice att komma in, eller så var det för att den fick vatten. Jag är inte rätt person att bedöma det tyvärr.
Nästa års projekt är att odla tomater, eftersom jag i år klarade att rädda alla pelargoner.
Det är lite som att man först ger en skrikande docka till den som vill ha ett riktigt barn. Klarar man det testet kan man genast se till att bli gravid.

Jag känner mig redo för tomater, vad tror ni?

3 kommentarer:

Marie sa...

Tycker absolut att du ska ge dig på tomaterna.
Vad vill du ha för jacka??
kort, lång?
Ha en bra kväll

nillas liv på pinnen sa...

Svar på tidigare kommentar:
De sög ut vätskan med en nål, snabbt och nästan smärtfritt.

Åsa Hellberg sa...

Tack Marie, jag ska:)

Nilla; tusen tack!