torsdag 23 september 2010

Som jag tidigare har berättat

så är jag aldrig sen. Aldrig.
Idag var vi på Skavsta 2 1/2 timma innan avgång, för "tänk om det händer nå´t på vägen?"
Vi checkade in bagaget, åt lunch och småsnackade till det var en timma kvar och sonen bestämde sig för att gå in genom säkerhetskontrollen och lämna mig med min tidning.

Tio minuter innan avgång meddelades att flighten var tre timmar försenad.
Det strejkas nämligen i Frankrike vilket påverkar flygplan på väg till Spanien.

Nu är ju jag en mamma som gärna ser att planet är i luften innan jag lämnar flygplatsen, och tur var väl det.
Sonen kom helt enkelt tillbaka till mig i avgångshallen och så fick vi tre nya timmar att fördriva med precis ingenting.
Det gick bra det med.
17.28 lyfte han och 19.00 var jag hemma.

Nu ska jag uppdatera mig på vad alla bokmässedeltagare håller på med.
Malin, Skrivarmamma, Simona och Denise bloggar därifrån.

12 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Önskar jag hade mer av ditt drag med i god tid!=) Är en sann tidsoptimist men jobbar på det;)

Kram
Adela

Unknown sa...

Ligger mer åt ditt håll Åsa. Vill gärna komma i god tid.

Åsa Hellberg sa...

Adéla; om du får en del så skulle det bli lite lättare för mig att vara i lagom tid:)

Anna; jag är för punktlig. Alltid först på plats...:)

Agneta sa...

Oj! Verkligen oj. Hur bär du dig åt? Min tid är alldeles för dyrbar för att jag skulle vara i så god tid.... (Men att jag stressar halvt ihjäl mig är tydligen en helt annan femma)

Duktig son! Även min är bra på att ta tag i saker och är inte rädd för att fråga! Härligt. Sådan var inte jag som barn.

Shamrock sa...

Skavsta som har en så tråkig flygplats - det finns ju inte direkt något att göra.

Skönt att han kom i väg ordentligt

Åsa Hellberg sa...

Stort & smått; jag kan inte motsatsen, blir alldeles knäpp av stress...

Shamrock; nej, något större utbud kan de inte skryta med:)

Anonym sa...

Jag hade också en mamma som vill se att planet lyfter innan jag åker iväg och tycker alltid det är skönt att vara i god tid innan avgång - både för att inte stressa ett avsked och för att vara säker på att hinna med.
I andra fall - när det inte handlar om bokade biljetter - är jag nog inte ute i så god tid - mest ganska precis på marginalerna.
Hoppas både han och du får en trevlig helg
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack Sanna och detsamma till dig!

Anonym sa...

Nu blev det fel - jag hade ingen mamma som brydde sig - jag hade också velat se planet lyfta/jag är också en mamma som vill se planet lyfta innan jag åker därifrån.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna; jag förstod att det var dig själv du pratade om...

Hella sa...

Vilken fin mamma du är. inte alla som har en sån.. Din son är lyckligt lottad. Fast jag förstår att du antagligen känner DIG lyckligt lottad. Glad man blir av sånt.

Åsa Hellberg sa...

Å tack Hella, jag har nog mina brister ska du veta, men jag är så ofantligt glad och tacksam för min son.
Han är som alla andra barn... helt enkelt bäst:)