lördag 11 september 2010

Vaknade för tidigt idag också

men det gör inte så mycket. Det är mysigt när det är lördag och knäpptyst överallt.

Medan ni skuttar runt (?) och genomför era lördagsplaner kommer jag även idag att bli relativt stillasittande.
Jag siktar på morgondagen.
Har jag tur är jag pigg nog att sitta hos frissan ett par timmar.
Jag tycker att håret är en av de kroppsdelar (får man väl ändå kalla det för, eller?) som lägger av när man är sjuk. Jag försökte få liv i det efter morgonens dusch, men det är ingen idé.

För bad hairdays har jag köpt en armégrön keps och min tanke var att jag skulle se lite cool ut.
Ha.
Ha.
Ha.
Genom åren har jag också burit hatt, basker och pannband av samma anledning (bad hair plus cool).
En av hattarna var en marinblå pillerburk och till den bar jag till en hellång cape med pälsbrättad krage. Håret lockade jag så att det skulle falla vackert och lockig nedanför hatten.
Jag tror att jag var rätt tjusig faktiskt... 1985.
(Ungefär så här, bild från Bo Skräddare.)

Den svindyra capen har jag kvar, och kanske borde jag lämna in den på tvätt och använda den igen?
Någon mer pillerburk blir det dock inte, och den militärgröna kepsen kommer nog även fortsättningsvis att hänga kvar på sin krok.

Jag kanske för första gången ska prova på att ha en vanlig mössa?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vi (son, hund och jag och)är strax på väg till Karlstad-Hammarö...till goaste dottern och lika go blivande svärson.
Tycker alltid att andra är så snygga i sina mössor och hattar...jag själv använder aldrig något på huvudet...känner mig så obekväm och fånig då.
Tror du var urtjusig i din pillerburk och cape :-)
Ha en bra lugn lördag. Kram

Unknown sa...

Åh..hur jag skriver! Jag har alltid för bråttom när jag skriver och glömmer för det mesta bort att jag måste kolla innan jag trycker OK. Ska sansa mig lite...:-)

Åsa Hellberg sa...

Tack Anna, ja, jag var jättetjusig:)
Kör försiktigt!

Shamrock sa...

Jag önskar att jag passade i nåt att ha på huvet. Men jag ser inte klok ut i någon som helst forma av huvudbonad

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; inte jag heller!