onsdag 15 september 2010

Onsdag

och jag har bara telefonklienter.
Det är bra just idag, eftersom sonen och katten har huserat ensamma i 33 timmar och spridit på ditt och datt (läs disk och kattsand) här och där, vilket behöver fixas innan någon kommer på visit.
Igår var jag för trött för att ta tag.

För övrigt funderar jag på vad jag ska göra åt mitt, numera, betydligt mörkare hår.
Så mörkt att det var helt uppenbart både för min mamma och svägerska, alltså ingen inbillning från min sida.
"Det ser ut som din naturliga hårfärg", sa mamma.
Och det är just det.
Jag vill inte ha min naturliga hårfärg.
Jag vill ha mitt fejk.
Blondfejk.

Att först färga - som jag gjorde förra veckan - och sedan bleka på det låter som om det sliter enormt på mina tunna strån.
Vi får se hur länge jag står ut med den här visuella varianten av mig själv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blev också så missbelåten när jag var hos frisören senast. Blev övertalad att göra något nytt. Folieslingor, ljusa och lite brunaktiga... ser förfärlig ut... det enda jag har att göra är att vänta på att det skall växa ut i gen, så jag kan göra ljusa slingor med hätta som jag brukar göra. Min vanliga frisör hade semester... skall aldrig gå till någon annan igen... :)

Kram
Maria

Åsa Hellberg sa...

Precis så. Visst blir man besviken?
Min väninna skulle ta topparna och blev av med en och en halv decimeter... det är nog ännu värre:)

Anonym sa...

Vi får väl vänta på att det skall växa ut igen både du och jag... :) Tror inte heller på ett bra resultat att bleka det efter en färgning... Jag får väl göra ljusa slingor i utväxten med ca fyra månaders mellanrum... :)

Kram
Maria